maandag 2 juli 2012

Re-arranging the sewing space - Herinrichting van de naaihoek

I've been working on a new organization of my sewing space. A sewing room would be ideal but is not possible in the near future. For the next couple of years, a part of the attic will have to do and I consider myself lucky to have a separate space. But it had become quite messy, with fabric and sewing materials lying everywhere and me spending more time looking for my stuff than actually sewing. A trip to Ikea was made and two Malm chests of 4 drawers were bought.

Ik heb de afgelopen week gewerkt aan de herinrichting van mijn naaihoek. Een naaikamer zou ideaal zijn, maar dat zit er niet in voor de nabije toekomst. Ook voor de volgende jaren wordt het een deel van de zolder en ik prijs mezelf al heel gelukkig dat ik een aparte ruimte heb en niet in het midden van de eet- of leefkamer moet werken (en elke dag opruimen...). Maar de naaihoek zag er niet lief meer uit: stofjes en naaibenodigdheden lagen overal en ik had stilaan de indruk meer tijd te besteden aan het zoeken naar mijn spullen dan naaien. En dus bracht ik Ikea een bezoekje en kwam naar huis met twee Malm ladekasten.
 new sewing place, still lots of organizing to be done. On the right the new Ikea chests of drawers
nieuwe naaihoek, met nog veel opruim voor de boeg

More storage space in the fabric closet!  
Meer plaats in de stoffenkast!

 Now that this is (almost) done, I started quilting my scrap quilt. I thought this would be quick, but the quilt started shifting during quilting. I probably didn't use enough pins to secure it, and because of this, progress is very, very slow. I just hope it won't show too much. To be continued...

Nu dit (bijna) achter de rug is, ben ik mijn restjesquilt beginnen te quilten. ik dacht dit een vluggertje zou zijn, maar de top is beginnen schuiven tijdens het quilten. Waarschijnlijk mijn fout, door niet genoeg spelden te gebruiken om de top stevig vast te zetten aan de achterkant. Daardoor gaat alles maar heel traag vooruit omdat ik zo voorzichtig mogelijk te werk ga in plaats van mijn gewoonlijke sneltreinvaart te hanteren. Ik hoop dat het resultaat er nog netjes zal uitzien. Onthou voor de volgende keer: gij zult meer veiligheidsspelden gebruiken!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...