donderdag 22 november 2012

Quilt bee (november)

November is Carol's month in our quiltbee and she asked for + and X blocks. All the + are made from red Oakshott cottons, and she provided plenty of red (and some grey, blue and black too) fabrics to choose from for the X parts. 

November is Carol's maand in de quiltbee. Zij vroeg + en X blokken in rode tinten. Alle + zijn gemaakt van rood Oakshott katoen, voor de X gaf ze een ruime selectie rode stoffen mee, met af en toe wat grijs, zwart en blauw.
You can find a tutorial for making this block here, on Amy "Badskirt" 's blog, one of the most inspiring blogs I know. Amy's fabric choices and colour inspirations are just amazing, always very original and modern. A couple of years ago, Amy used these blocks and, as always, everyone followed her lead and soon they were all over blogland (you can find some examples on Flickr, here, here and here) and they remain popular.

Een tutorial voor het maken van dit + en X blok vind je hier, op de website van de zeer creatieve "Badskirt" Amy, één van de meest inspirerende blogsters die ik ken. Haar stoffen- en kleurencombinaties zijn altijd heel origineel en bijzonder hip. Een paar jaar geleden lanceerde Amy de rage van de + en X blokken (voorbeelden ervan vind je op Flickr, bijvoorbeeld hier en hier en hier), en ze blijven populair. 
For me it was a first and I can only recommend them. The blocks came together really quick, although the fact that Carol precut lots of the fabric also might have something to do with that. Thanks Carol!

Voor mij was het de eerste keer dat ik ze maakte, en ik kan ze alleen maar aanraden: in een mum van tijd stik je ze aan mekaar, alhoewel het feit dat Carol veel stofjes had voorgesneden ook wel zal geholpen hebben. Bedankt Carol!
 December is our month off in the quiltbee, but January is my month! I decided on the block a couple of weeks ago and ordered the background fabric today. Fingers crossed now that it'll look as good in real life as in the picture, or else I'll have to start again from scratch.

December hebben we vrij in de quiltbee, maar januari is mijn maand! Ik heb enkele weken geleden al beslist wat ik zal laten maken en heb vandaag mijn bestelling geplaatst voor de achtergrondstof. Hopelijk valt ze in het echt even goed mee als op de foto, want anders moet ik weer helemaal van nul beginnen.

4 opmerkingen:

  1. I love these + and x blocks - the Oakshott fabrics look great mixed with prints. Carol is going to end up with a very vibrant quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. beautiful blocks - I loved making mine too, they were really good fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blokken heb je gemaakt! Ik heb de de websites bezocht en erg leuke quilts gezien die je met de + en x blokken kan maken. Succes met de quiltbee in jnuari en ik hoop dat je achtergrondstof naar je zin is. Verbouwing al klaar of nog druk bezig? Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...