woensdag 13 februari 2013

Lone star vorderingen - Lone star progress

It has been a while since I worked on my Lone Star quilt, but this project has always been in the back of my head. I chose a light background, but don't be surprised if I ditch everything and put a black background in instead.

Het is alweer even geleden dat ik aan de Ster van Betlehem heb gewerkt, maar ik zat er wel aldoor mee in mijn hoofd. Voor de achtergrond heb ik een lichte stof gekozen, maar ik acht mezelf zeker nog in staat alles weer los te prutsen en te vervangen door een simpele zwarte achtergrond.
IMG_0876bis klein
Assembling the first side block was pretty straightforward, but the second was not. My lack of technical skills always shows when I have to do these kind of things. The result is not good, to say the least, and I will have to start all over again. If you know a good tutorial on the net to do this, please let me know, I need help here!

Het invoegen van het eerste zijblok ging tamelijk gemakkelijk. Daarna deed ik het blok in het midden en dat was een heel ander paar mouwen. Mijn technisch onvermogen en gebrek aan kennis manifesteert zich altijd in dergelijke klussen. Het resultaat is dan ook niet om over naar huis te schrijven, alles zal weer los moeten gemaakt worden. Als je een goede tutorial zou kennen op het net, graag een seintje, want ik kan hier hulp gebruiken!
IMG_0884bis kleinThe frustration level was so high, that I had to make something super simple to calm down again. And choosing some fun fabrics for two new needle cushions was the perfect remedy.

De frustratie was zo groot, dat ik van de weeromstuit overschakelde naar een supersimpel naaiklusje, waarvoor ik een paar leuke stofjes bij mekaar stikte tot nieuwe speldenkussens. Dat deed deugd.

2 opmerkingen:

  1. I can see how that would be frustrating! Did stabbing the pincushions help to make you feel better? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat vind ik dit toch knap!
    de quilt dan he (maar aan gezien ik überhaupt geen naaister ben, de speldenkussens zijn ook prachtig)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...