woensdag 6 maart 2013

Green Tea and Sweet Beans

There was fabric mail from Australia today. I joined the "Amitie stash club" a while ago, so every two months I receive a selection of their fabrics. Every time again I'm amazed by the quirky selection by Amitie, who manage to combine old and new, hip and old-fashioned, flowers and geometrics. Never dull, that's the least you can say.

Vandaag zat er post uit Australië in de bus. Enkele maanden geleden schreef ik me in voor de "Amitie stash club", waarbij je tweemaandelijks een selectie stofjes thuis opgestuurd krijgt. Telkens weer ben ik aangenaam verrast door de eigenzinnige selectie van Amitie, die er in slaagt op een wonderlijke manier oud en nieuw, hip en ouderwets, bloemen en geometrisch met elkaar te combineren. Nooit saai, dat is het minste dat je kan zeggen.
IMG_0017bis klein
This was the thrid time I received this stash club selection, so I have a small stock of quirky fabrics now. And from the start my intention was to use them in the "Green Tea and Sweet Beans" quilt, about which I wrote in this post.

Drie keer heb ik deze stash club stofjes nu al gekregen, dus stilaan heb ik een voorraadje. En ik had me voorgenomen ze te gebruiken om de "Green Tea and Sweet Beans" quilt mee te maken, waarover ik hier al blogde.

Wedding chain block
To keep it simple I started with the first block. A mini-block, 6 inch finished. I tried to follow Jen Kingwell's original colour scheme, but it's definitely not my intention to make an exact copy of her quilt.

Om het simpel te houden begon ik met het eerste blok. Een mini-blok, 6 inch groot. Ik probeer in mijn stoffenkeuze de oorspronkelijke kleurenkeuze van Jen Kingwell te benaderen, maar het is zeker niet de bedoeling een exacte kopie te maken. 
IMG_0021bis klein
A nice little block, fun and quick to make. I'm already looking forward to the next one!

Een leuk blokje, fijn om te maken, snel klaar. Ik heb al zin in het volgende!

1 opmerking:

  1. oh, wie schön! Ich würde auch so gern mit diesem Quilt anfangen, abe rich habe noch so viel anderes fertigzunähen!
    LG Ulli

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...